sunnuntai 2. marraskuuta 2014

Lokakuu loppui hyvä syksy ei

Mun pitäis varmaan ottaa aina ihan asiaksi kirjottaa tänne vaikka kerran viikossa, niin ei kävis tätä, että on miljoona juttua mistä voisin ja haluaisin kertoa, mutta ei vaan kerralla kynene. Mutta, tästä lähtee sekalainen reportaasi parista viimesimmästä viikosta.

Viime viikolla oli vielä ihan normaalisti koulua ja torstaina sitten se open evening. Silloin siis koulu loppui ennen lounasta, eli mulla oli vaan 8:45-12:00 tanssia ja sitten periaatteessa oisi alkanut loma, mutta meillä ei. Siinä kun about kaikki lähti kotiin, jäätiin me full diploma -tanssijat syömään ja päivittelemään tupakkapaikkalaisia jotka lopulta (seurattiin tilannetta tarkasti :D) hengaili koululla neljään asti. Sinänsä varmaan ihan hauskaa juhlistaa loman alkua viettämällä neljä tuntia koulun pihassa, mutta en ihan ymmärrä.

Kuitenkin, ei me vaan kyylätty polttajia vaan lounaan jälkeen harkattiin ja sitten taas odoteltiin ja sitten esinnyttiin pariin otteeseen illan aikana ja muuten kerrottiin tuleville collegelaisille siitä, millasta on opiskella tanssia ja muutenkin olla oppilaana tuolla koulussa. Oli jotenkin tosi hassua olla siellä tavallaan asiantuntijana, koska oon ite vieläkin välillä ihan hukassa koululla, enkä oo vieläkään käynyt suurimmassa osassa koulun rakennuksista. Siinäpä sitten yrität neuvoa jollekin reitin johonkin luokkaan, mistä et oo ikinä kuullutkaan. Mutta selvisin ja en ollut yksin!

Kouluun tutustumaan tulleita ihmisiä oli yllättävän paljon, ja oli oikeesti ihan mukava bondata tanssilaisten kanssa. Siellä oli esittelemässä kanssa joitakin kakkosvuoden tanssijoita, sitten draamalaisia ja varmasti muidenkin aineiden oppilaita, mutta mä pysyttelin aika visusti performing arts -siivessä. Musikaalilaiset lauleli pihalla, mutta mä olin vaan henkisenä tukena ja kiinni tanssijutuissa. Käytiin kuitenkin muutaman musikaalitytön kanssa hakemassa ruokaa Greggsistä, jossa myydään siis kaikenlaisia leivonnaisia ja lounasleipiä ja muita vastaavia. Tää oli eka kerta, kun "ostin" sieltä mitään, sillä siellä kun tilasin tuplasuklaakeksin niin paikan myyjä joko vahingossa puolitti keksin laittaessaan sen pussiin tai sitten keksi oli jo murtunut, mutta sitten se myyjä tyrkkäsi sen mulle käteen eikä suostunut ottamaan maksua. En valita!

Myöhemmin myös koululla oli tarjolla ilmaisia keksejä, ja käytiin Annan kanssa kipitellen keksinhakumatkalla pariinkin otteeseen. Mulla oli taas taikurihetki, kun puhuttiin lomanalusta ja siitä, että kaikki muut varmaan juhlistaa sitä jossain ja me täällä ollaan iltaan asti koululla, ja mä siinä sain just sanotuksi "celebrating" kun alkoi valtavat ilotulitukset. Joskus aina onnistuu taivaan hallitseminen :D



Reilu viikko sitten kaiverrettiin kurpitsoja! Oon aika ylpeä mun onnellisesta piparkakkureunaisesta kaverista. Halloween ei oo täällä mitenkään jenkkityyppisen suuri juttu, mutta ihan todella todella paljon isompi kun Suomessa. En oo koskaan Suomessa mitenkään juhlistanut Halloweenia enkä kaivertanut kurpitsojakaan, joten oli ihan superhauskaa ja uusi kokemus. Ennen varsinaista Halloweenin perjantaita en nähnyt kuin yhden koristellun talon (jättihämähäkinseitit ympäri etupihaa ja hahmoja ikkunoissa), mutta kun perjantai-iltana kävelin juna-asemalle niin näkyi matkalla jos jonkinmoista kauhutaloa. Oli parit hautakivet, savua ja luurankoja, kirkumista stereoista ja myös oikeeta kirkumista. Ja vastaan tuli myös todella paljon pukeutuneita ihmisiä. Eniten oli lapsia trick or treat -korejensa kanssa, mutta myös paljon nuoria ja aikuisia. Ei oo juhlissa vieläkään joulun voittanutta, mutta oli Halloween aika hauska!

Viime viikon lauantaina käytiin vapaaehtoistyöskentelemässä Eghamissa joen varrella puhdistamassa näkymää. Katkottiin pensaita ja oksia, mutta haravoida ei onneksi tarvinnut :D Oli yllättävän kivaa tehdä pihahommia pitkästä aikaa! Koko talkoiden tarkoitus oli aloittaa alueen valmistelu ensi kesäkuun juhlintaa varten. Silloin Magna Cartan, eli Englannin julkista valtaa rajoittava säännöskokoelman allekirjoittamisesta tulee kuluneeksi 800 vuotta. Sillä aikanaan rajoitettiin Juhana Maattoman hirmuvaltaa. Kyseinen kuningas oli se Robin Hoodin päävihollinen :D

Tän viikon alun olin kuumeessa ja vietin laatuaikaa sohvalla Netflixin seurana. Enpä hetkeen muista, milloin oisin viimeksi pitänyt yhtä ahkeran telkkarimaratonin, mutta ainakin oon kattonut Tanssiakatemiaa sydämeni kyllyydestä. Ja muutaman leffan.


Keskiviikkona alkoi onnenpäivät kun junailin Lontooseen ja sinne junaili myös ihana Hepe <3 Ekana päivänä lähinnä shoppailtiin Oxford Streetillä. En ollut käynyt siellä vielä kertaakaan täälläolon aikana, joten erityisen hyviä oli megaisot vaatekaupat ja varsinkin niiden sukkaosastot, terv. viisi uutta paria. Ja muitakin todella onnistuneita hankintoja. Maistettiin molemmat myös ekaa kertaa pumpkin spice lattea! Oli oikein maistuvaa, mutta en oo vielä rantautumassa mun chai latte -laivasta.


Käytiin syömässä Vapianossa ja oli hyvettiä. Mun valinta Vapianossa on pestopasta ehkä neljä kertaa viidestä, mutta hyvään ei kyllästy.

Keskiviikkoiltana käytiin kaikki (minä, Vilma ja hostit) katsomassa Hairspray, jota esitettiin täällä Windsorissa tämän viikon ajan. Musikaali oli amatööriproduktio, mutta paria ei-niin-hyvää laulajaa ja mikkiongelmia lukuunottamatta varsin mukavaa katottavaa ja kuunneltavaa! En yhtään tiiä, että missä vaiheessa vuotta ruetaan oikeesti tekemään Hairsprayta meiän koululla, mutta toivottavasti siitäkin tulee yhtä hieno ja hyvä.


Torstaina lyhyiden mutta ytimekkäiden yöunien jälkeen hypättiin taas junan kyytiin ja otettiin suunta kohti Lontoota. Käveltiin ympäri kaupunkia ja kateltiin nähtävyyksiä turistilaumojen keskellä. Oltiin kyllä itsekin aika turisteja karttojen ja navigointisovellusten kanssa... Lontoo on vaan joka kerralla edellistä visiittiä ihanampi. Illalla jalkapohjat oli tosi tosi tosi kuolleet, mutta se on yleensä vaan hyvin käytetyn päivän merkki.


Piccadilly Circus oli paikallaan.


Siellä oltiin myös me!



Käytiin M & M's Worldissa ja maistui ehkä maailman parhaalta noi namit. Tykkään ihan sikana M & M'seistä, mutta mun elintarvikevärirajoittuneisuuden takia ei normaali karkkipussi käy #karmiinikapinallinen. Niinpä mun viimesistä M & M'seistä oli jo kolme vuotta, ja nekin karkit oli ostettu just tuolta samasta paikasta. Oli ihan taivaallista valita ihan oma yhdistelmä, harkitsin mustien ja vihreidenkin karkkien ottamista mukaan, mutta haaleenvaalee vei. Oli ihan pikkukivivibat noissa harmaissa peanut -nameissa. Tää oli myös eka kerta kun maistoin pähkinällisiä versioita, niin hyviä!



Joka paikassa oli turhan paljon ihmisiä, koska koko maan koululaiset on kaikki olleet lomalla tällä viikolla. Kadulla kävely oli välillä pelkkää pujottelua ja yritystä olla törmäämättä, ja kaupat oli osa ihan tupaten täynnä. Kuumat ja todella täydet metrot eivät myöskään olleet kaikista miellyttävimpiä, mutta onneksi edes sää oli lämmin ja nätti!







Käytiin Hamleysilla, jossa olin viimeksi käynyt vissiin 12 vuotta sitten. Silloin olin ensimmäistä kertaa Lontoossa ja huolella harkiten käytin mun matkarahat tuolla leluparatiisissa. Oli tosi nostalgista kun tulvi todella elävät muistot mieleen. Ihmispaljouden takia ei viititty kovin kauaa tuolla pyöriä, mutta oli siistiä, kun tunnisti joitakin leluja ja paikkoja edelliseltä vierailulta. Marmorikuulaosasto oli kyllä pienentynyt ihan naurettavan kokoiseksi siitä, millainen taivas se edelliskerralla oli!



Carnaby Street on yks mun lempparijutuista Lontoossa. Ostin vihdoinkin mun pitkäaikaisen haaveilun kohteet Niken Air Maxit. Nää on varmaan mukavimmat kengät, mitkä omistan! Carnaby Streetillä on myös Englannin ainoa Monki, joka on ehkä mun suosikein vaatekauppa. Oli ihanaa päästä Monkiin, mutta hämmensi ihan sikana siellä kuultu ruotsin kielen määrä. Valehtelematta yli puolet puheesta, mitä kuulin oli ruotsiksi. Silleen mitä ihmettä, olin kuullut ruotsia ehkä kerran aiemmin tässä parin kuukauden aikana, ja sit meen Monkiin ja saman tien oisin voinut mennä Tukholman Monkiin?! Vissiin Englannin ruotsalaiset kokoontuu Englannin ruotsalaisessa vaateliikkeessä :D


Kiireinen Lontoo.

Tänä päivänä myös tein mun ensimmäisen youtuber-bongauksen! Syötiin Wagamamassa ja siellä söivät myös Musicalbethan ja Dean Dobbs (!). En kyllä mennyt puhumaan, koska awkward en tiiä mitä sanoisin en oikeestaan enää kato kummankaan videoita eikä kumpikaan oo ikinä ollut mikään mun lemppariyoutuber, mutta oli aika siistiä :D

Tultiin junalla illaksi tänne kotiin Windsoriin ja meiän juna oli asemalla suurinpiirtein ysiltä. Siinä sitten lähdettiin kävelemään meille, ja yhtäkkiä ohi ajavasta autosta heitetään kananmuna meihin päin?! Muhun ei osunut ja Vilmallakin vaan vähän jalkaan, mutta mitä ihmettä oikeesti. En oo ikinä ennen kuullutkaan että jotakin olisi viskottu kananmunilla noin vaan kadulla; kuka ihan tosi aattelee että hei, mikäs oiskaan hauskempaa kun ajella ympäri kaupunkia ja heitellä kananmunilla viattomia ohikulkijoita? Jotenkin vaan aivan todella absurdi asia tapahtua varsinkin Windsorissa, joka on oikeesti vielä tosi hyvämaineinen kaupunki. Onneks se kananmuna ei kuitenkaan ollut mätä, mutta aika jäätävää silti.


Yöllä heiluin taskulamppujen kanssa Vilman koulun valokuvaustehtävää varten. Oli hauskaa! Mun hienot ideat ei olleet kaikkein toimivimmasta päästä, mutta yrityshän on tärkeämpää kuin onnistuminen :D Onneks Vilmalla oli parempia ajatuksia.




Perjantaina oli sitten vihdoinkin varsinainen Halloween. Kannoin kameraa koko illan mutta en turhaan ottanut yhtäkään kuvaa :D Mutta juu, hienoista vessapeilikuvista näkyen olin pukeutunut kuolonsyöjäksi. Ostin kaapua varten pari metriä kangasta ja sitten rajattiin siihen huppu kengännauhalla. Hyvä tuli! Ja oon aika ylpee mun omin käsin väärinpäin piirretystä pimeänpiirrostakin. Perjantai-iltana eka kävelin Marinaa vastaan juna-asemalle ja sitten siitä lähdettiin yhdessä house partyihin. Oli hauskaa ja mikä parasta kaikki oli oikeesti pukeutuneet. Ja löysin myös kuolonsyöjäkaverin!

Nyt on alkanut marraskuu, joka on mun inhokkikuukausi, mutta luulen kovasti sen olevan paljon parempi täällä. Ei oo samanlaista pimeyttä, kylmyyttä eikä loskaa. Eikä myöskään viime vuoden maailman kamalinta koeviikkoa! Pari päivää sitten täällä oli vielä yli 20 astetta lämmintä ja vaikka siitä ollaankin nyt pudottu muutama aste alaspäin, ei palella. Eikä aurinko nouse ja laske koulupäivän aikana. Syksyn jatkumiselle ja paremmalle marraskuulle siis :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti